Honbu Tsunami Renmei
-strona główna

Regulamin IX Otwartych Mistrzostw Polski Karate Tsunami - 15 marca 2014 roku, Warszawa

 

Regulamin:

     

IX Otwarte Mistrzostwa Polski Karate Tsunami

15 marca 2014 roku w Warszawie

  

Patronat medialny nad Mistrzostwami Polski objęły:

 Wawerinfo

   

Portal internetowy WawerInfo - portal mieszkańców

Dzielnicy Warszawa Wawer: www.wwwerinfo.pl,
na którym opublikowany został pierwszy z artykuów
http://wawerinfo.pl/index.php/ix-otwarte-mistrzostwa-polski-karate-tsunami-warszawa-falenica-15-marca-2014/

 Herncisz Film

   

Studio Filmowe HERNCISZFILM: www.hernciszfilm.pl,
które wykona profesjonalną relację filmową z Mistrzostw (zostanie ona w przyszłości przekazana na płycie DVD

w formie prezentu wszystkim zawodnikom i sędziom).

 

   

1. W sobotę 15 marca 2014 roku w Warszawie odbędą się: IX Otwarte Mistrzostwa Polski Karate Tsunami.

 

2. Miejsce rozgrywania Mistrzostw: Hala sportowo-widowiskowa w Warszawie przy ul. Poezji 5.

 

3. Na miejscu – w Hali sportowej stawiać się można od godz. 10:00.

  

4. Przyjazd drużyn: w godz. 10 - 11. Po przyjeździe kierownik drużyny powinien zgłosić się do organizatorów w celu złożenia Deklaracji Zgłoszenia Zawodników, przedstawienia zaświadczeń lekarskich i uregulowania opłat startowych.


5. O godz. 11:00 planowane jest rozpoczęcie w postaci krótkiej ceremonii - z przywitaniem zawodników, przedstawieniem organizatorów, kapelana, lekarza, sędziego głównego i sędziów oraz krótką informacją o kolejności występów na trzech planszach.

 

6. Mistrzostwa Polski to turniej karate tsunami, który ma charakter rywalizacji sportowej i najwyższą w kraju rangę - Mistrzostw Polski. Jak każdy turniej polega na zmaganiach startujących zawodników w szeregu konkurencjach. 

 

7. Niektóre z tych konkurencji mają postać występu – pokazu, jak w wielu dyscyplinach, np. w gimnastyce, narciarstwie, podnoszeniu ciężarów itd., na podstawie których wyłaniani są zwycięzcy. Inne z tych konkurencji: SUMO-GRAPPLING, LIGHT-CONTACT, K1 FULL-CONTACT - mają zaś charakter walki, czyli bezpośrednich sportowych zmagań z przeciwnikiem, podobnie jak w takich dyscyplinach, jak boks, zapasy, judo itp.


8. Wystąpienia zawodników (zarówno pokazy, jak i walki) oceniają sędziowie, specjalnie przeszkoleni i posiadający licencję sędziego karate tsunami.

9. Planowane Mistrzostwa Polski Karate Tsunami mają w nazwie słowo „Otwarte”, ponieważ:

  • choć są turniejem karate tsunami, a więc poszczególne konkurencje rozgrywane są według zasad tsunami, a występy zawodników oceniane przez sędziów posiadających licencję sędziego karate tsunami,
  • to udział w nich brać mogą również drużyny reprezentujące różne style z Polski oraz innych krajów,
  • międzynarodowy turniej karate tsunami, który ma charakter wybitnie sportowy. Jak każdy turniej polega na zmaganiach startujących zawodników w kilku konkurencjach. 

                                                                KATEGORIE

10. Zmagania w poszczególnych konkurencjach odbywają się w odrębnych grupach: mężczyzn i kobiet, oraz w kategoriach, które są następujące:

  • kadeci – uczniowie klas I-III szkół podstawowych oraz osoby młodsze (do lat 9),
  • juniorzy młodsi – uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych (10-12 lat),
  • juniorzy – uczniowie gimnazjów (13-15 lat),
  • juniorzy starsi – uczniowie liceów (16-18),
  • seniorzy – dorośli w wieku 18-49 lat,
  • seniorzy starsi – dorośli w wieku powyżej 50 lat,
  • mistrzowie – specjalna kategoria wyłącznie dla osób posiadających stopnie mistrzowskie.

   Wyjątkowo w niektórych konkurencjach kobiety i mężczyźni startują w jednej grupie.

   Głównym kryterium podziału na kategorie wiekowe jest wiek, zaś wyszczególnienie rodzajów szkoł jest tylko informacją dodatkową i ułatwiającą orientację.

   Zawsze w razie wątpliwości o kategorii zawodnika decyduje jego faktyczny wiek.

   

          KONKURENCJE -
  ich opis i zasady oraz informacje, kto może w nich startować:

 

11. Do udziału w starcie w Mistrzostwach Polski - we wszystkich konkurencjach dopuszczone są osoby, które posiadają właściwy wiek wymagany dla danej konkurencji, przedstawiły deklarację udziału, ważne badania lekarskie oraz uiściły opłatę startową za daną konkurencję. 

   

12. K1 FULL-CONTACT KUMITE – walka kontaktowa w pełnych „zbrojach tsunami”: hełm z kratą na twarz, pancerz, suspensorium (ochraniacz na genitalia), nagolenniki, nastopniki, nałokietniki, rękawice bokserskie. Wszystkie ochraniacze są zakładane na strój treningowy, aby były dobrze widoczne dla sędziów. Zawodnicy nie są uzbrojeni w żadne przyrządy.
   Ponadto każdy ze startujących w tej konkurencji zawodników może mieć własną „szczękę” (chodzi oczywiście o specjalny przyrząd ochronny na zęby).
    „Zbroje tsunami” dla startujących zabezpiecza organizator. "Zbroje" są jednakowe dla obu zawodników. W miarę możliwości powinny się one różnić kolorem.
    Dozwolone są wszelkie techniki: uderzenia, kopnięcia, duszenia, dźwignie itd., wykonywane pięściami, stopami, łokciami, kolanami i głową - z pełną siłą, zwłaszcza w twarz i krocze (jak to jest stosowane przez napastników na ulicy), także kontynuacja walki w parterze. Nie wolno jedynie atakować kolan, podstawy czaszki i kręgosłupa (z uwagi na to, że dostępne ochraniacze nie chronią tych części ciała). 
    Runda: do 1,5 minuty. Rozstrzygniecie następuje poprzez: knock-out (jak w boksie), poddanie się zawodnika (jak w judo) lub poddanie zawodnika przez jego trenera, albo w przypadku dotrwania zawodników do końca rundy poprzez przewagę - wskazanie przez sędziów.
    Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach: seniorów, seniorów starszych oraz mistrzów. Pełnoletni zawodnik podpisuje publicznie w obecności Sędziego Głównego specjalną pisemną deklarację o własnej woli startowania w tej konkurencji i wzięcia na siebie odpowiedzialności za skutki tej decyzji dla swego zdrowia i życia.

   Walki rozgrywane są w podziale na dwie podkategorie: do 80 kg i powyżej 80 kg.    

   W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele tsunami oraz wszelkich innych stylów.

    

13. LIGHT-CONTACT ('lekki kontakt') – walka kontaktowa o zasadach identycznych, jak K1 FULL-CONTACT, jednak zawodnikom nie wolno w niej uderzać z pełną siłą, lecz lekko (z "lekkim kontaktem").

   Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach: juniorów, juniorów starszych.
   W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele tsunami oraz wszelkich innych stylów.

  

14. YAKUSOKU-KUMITE (wymowa: jakusoku-kumite - 'walka zadaniowa') – walka kontaktowa, łączy pokaz z walką, a polega na pokazie umiejętności obrony przed nieuzbrojonym i uzbrojonym napastnikiem. 
    Oceniana jest para zawodników jako drużyna, która przygotowuje pokaz. Para ta demonstruje sześć starć: w trzech pierwszych zawodnicy nie są uzbrojeni, a w trzech kolejnych są uzbrojeni w wybrane przez siebie przyrządy.
    Starcia te polegają na zademonstrowaniu ataku oraz obrony i kontrataku – w dowolny sposób. Oceniane są: efektywność (skuteczność) i efektowność (widowiskowość).
    W YAKUSOKU-KUMITE sędziowie wydają werdykt po każdym starciu.
    Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach: juniorów, juniorów starszych, seniorów, seniorów starszych oraz mistrzów.
   W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele tsunami oraz wszelkich innych stylów.

       

15. SUMO-GRAPPLING (jap. sumo - 'zapasy', ang. grappling - 'mocowanie się') - to odmiana zapasów, polegająca na powaleniu i przytrzymaniu lub wypchnięciu przeciwnika poza planszę. Runda: 1,5 minuty.

   Konkurencja ta jest połączeniem zasad trzech dyscyplin: zapasów, judo i sumo. W związku z tym można w niej stosować wszelkie techniki, używane w tych dyscyplinach.

   W tej konkurencji dozwolone są następujące działania: popchnięcia, szarpnięcia, trzymania, dźwignie, rzuty i podcięcia.

   Duszenia dozwolone są tylko takie, jakie stosowane są w judo.
   Nie wolno uderzać i kopać.
   Nie wolno zdejmować hełmu sobie i przeciwnikowi.

   Knock-out ogłaszany jest w przypadku:

  • całkowitego wypchnięcia lub wyniesienia przeciwnika poza planszę
  • albo powalenia przeciwnika i przytrzymaniu go przez 10 sekund w sposób nie budzący wątpliwości, który z zawodników ma przewagę.

   W takim przypadku sędzia planszowy odlicza w języku japońskim do 10, po czym ogłasza zwyciestwo poprzez knock-out.

   W przypadku nie rozstrzygnięcia rundy poprzez knock-out zwycięzcę wskazuje Komisja Sędziowska typując zawodnika mającego zdecydowaną przewagę.
    Zawodnicy dla bezpieczeństwa występują w hełmach z kratą na twarz.
    Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach najmłodszych: kadetów i juniorów młodszych, którzy mogą wykazać się w niej kondycją, siłą, koordynacją ruchową, zręcznością i sprytem. Dzięki temu konkurencja ta stanowi dobre przygotowanie do późniejszego startu w innych konkurencjach.

   W przypadku większej liczby startujących zawodników (powyżej 10 w danej kategorii) Komisja Sędziowska dzieli zawodników  - umownie według wagi i wzrotu - na dwie podkategorie: CIĘŻSZĄ i LŻEJSZĄ.
    W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele tsunami oraz wszelkich innych stylów.

  

16.  RENRAKU-WAZA (kombinacje) - polega na pokazaniu przez zawodnika 6 kombinacji - każdą kombinację na obie strony:
  • trzech pierwszych bez użycia broni
  • i trzech kolejnych z użyciem różnych przyrządów, wybranych spośród leżących na planszy. W każdej z tych trzech kombinacji musi być użyty inny przyrząd.

   Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach najmłodszych: kadetów i juniorów młodszych. Różnica pomiędzy kategoriami wiekowymi dotyczy ilości pokazanych technik i tym samym odzwierciedla naturalnie rosnący stopień trudności.
   W związku z tym zawodnicy w kategorii kadetów muszą pokazać w każdej kombinacji minimum 3 techniki (może być ich więcej), a w kategorii juniorów młodszych – minimum 5 technik (także może być ich więcej).
   Zasady oceny przez sędziów występu zawodnika są identyczne, jak w przypadku innych konkurencji, np. yakusoku-kumite.

   W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele tsunami oraz wszelkich innych stylów.

 

17. KATA TSUNAMI INDYWIDUALNIE (formy tsunami) – ma postać złożonego pokazu, a jest to forma walki z kilkoma napastnikami bez broni.
    Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach: juniorów, juniorów starszych, seniorów, seniorów starszych oraz mistrzów. 
    

   Występ w tej konkurencji polega na pokazie trzech wybranych form spośród czterech przewidzianych kata:

  • Kumo - „chmury, pająk”,
  • Haito - „rozdarty na części”,
  • Hareta sora - „wypogodzone niebo”,
  • Matsukaze - „wiatr w sosnach”.

    W przypadku kategorii mistrzów w konkurencji tej demonstrowane są trzy spośród następujących czterech kata:

  • Nijusei - „złączenie dwóch”,
  • Sato - „wieś rodzinna”,
  • San sao - „krzy kije”,
  • San ishi - „trzy kamienie”.
18. KATA TSUNAMI DRUŻYNOWO – ma postać bardzo widowiskowego pokazu walki z kilkoma napastnikami.
    Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach: juniorów, juniorów starszych, seniorów, seniorów starszych oraz mistrzów. 
    

   W konkurencji tej mogą brać udział drużyny mieszane, w skład których wchodzą zawodnicy z różnych sekcji.

    Występ w tej konkurencji polega na trzykrotnym wykonaniu jednej formy (zasady w zakresie jej wyboru są te same, co w konkurencji: KATA TSUNAMI):

  1. synchroniczne wykonanie kata przez całą drużynę,
  2. interpretacja kata – starć z napastnikami,
  3. powtórne synchroniczne wykonanie kata przez całą drużynę.

   W KATA TSUNAMI oraz KATA TSUNAMI DUŻYNOWO sędziowie wydają werdykt po każdym pokazie.

 

19. TOKUI KATA (formy własne) – ma również postać pokazu, a jest to forma walki z kilkoma napastnikami z użyciem broni – przyrządu wybranego przez zawodnika. 

   Po wykonaniu ukłonu tachi-rei zawodnik podaje nazwę formy z wyszczególnieniem użytego przyrządu według schematu: Tokui-tanto-kata.
   W przypadku użycia dwóch jednakowych przyrządów przed ich nazwą dodaje słowo: 'morote' według schematu: Tokui-morote-tonfa-kata.
   W przypadku uzycia dwóch różnych przyrządów zawodnik podaje nazwy obu tych przyrządów według schematu: Tokui-tonfa-nuchaku-kata.
    Konkurencja rozgrywana tylko w kategoriach: juniorów, juniorów starszych, seniorów, seniorów starszych oraz mistrzów. 
     W tej konkurencji mogą startować przedstawiciele tsunami oraz wszelkich innych stylów.

  

20. MAKIWARA-KUMITE - to pokaz walki, w której przeciwnika imituje przyrząd – worek.
    Runda: 0,5 minuty. W tym czasie zawodnik ma jak największą liczbę skutecznych technik na przyrządzie, demonstrując szybkość, siłę i ducha walki.

   W konkurencji tej worek imituje przeciwnika, a sędziowie oceniają występ zawodnika bynajmniej nie jako ćwiczenie technik na przyrządzie, lecz walkę z przeciwnikiem.Z tego względu w makiwara-kumite pod uwagę bierze się nie tylko siłę i skuteczność pojedynczych technik, ale również ich urozmaicenie, umiejętność wiązania ich w kombinacje oraz manewry i zejścia z linii ataku.

   Konkurencja makiwara-kumite jest zastosowaniem w rywalizacji sportowej metody treningowej, która w karate tsunami znakomicie uzupełnia inne tradycyjne metody doskonalenia technik: kihon i renraku-waza, polegajace na ćwiczeniu technik i kombinacji bez trafiania w cel. W związku z tym przygotowując się do tej konkurencji zawodnik w naturalny sposób przygotowuje się do walki realnej.

   W konkurencji makiwara-kumite worek wisi na takiej wysokości, aby jego dno oddalone było od podłoża o około 70 cm. Umożliwi to udział w tej konkurencji również osobom z młodszych kategorii wiekowych: juniorom młodszym i kadetom, a wszystkim demonstrowanie technik wymierzonych w stawy kolanowe oraz w genitalia.
    W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele tsunami oraz wszelkich innych stylów.

   

21. POKAZ SPECJALNY INDYWIDUALNY.
Zawodnik prezentuje dowolny pokaz, np. w postaci kombinacji technik, formy itp.
W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele wszelkich innych stylów - poza Karate Tsunami.
Jest to konkurencja umożliwiająca porównywanie występów przedstawicieli różnych stylów i ich bogactwo ruchowe.
Występ ocenia 3-osobowa Komisja Sędziowska stosując szkolną skalę ocen 0-6 punktów.
Komisja Sędziowska przy ocenie bierze pod uwagę takie parametry, jak złożoność ruchów, ich skuteczność, stopień wyćwiczenia, pewność siebie.

 

22. POKAZ SPECJALNY ZESPOŁOWY.
Pokaz odbywa się według zasad jak wyżej, ale prezentuje go zespół - grupa zawodników, np. para - demonstrując np. starcia (kilka starć) lub zespół kilkuosobowy (do 7 osób), demonstrując np. formę lub walkę jednego z dwoma lub trzema napastnikami.
W tej konkurencji mogą startować: przedstawiciele wszelkich innych stylów - poza Karate Tsunami.

  

21. Przyrządy, używane w konkurencjach: YAKUSOKU-KUMITE i TOKUI KATA, są dowolne i o ich wyborze decyduje sam zawodnik.

   Najczęściej wybierane są typowe dla tsunami przyrządy:

  • tonfa - pałka wielofunkcyjna z bocznym uchwytem,
  • tanto – nóż,
  • ken – miecz,
  • bo – długi kij,
  • hanbo – krótki kij,
  • nunchaku – krótki cep,
  • sai – trójzęby,
  • kusari - łańcuch.

     W przypadku wyboru przyrządów posiadających ostrza na turnieju wystąpić można wyłącznie z ich atrapami drewnianymi, gumowymi lub z innych tworzyw, zapewniajacych niezbędne bezpieczeństwo.

 

22. We wszystkich konkurencjach w razie zdobycia przez dwóch zawodników tej samej liczby punktów stosowana będzie tylko jedna dogrywka.

   W dogrywce sędziowie stosują skalę ocen od 0,0 do 6,6.

   W przypadku uzyskania jednakowej liczby punków także w tej dogrywce obu zawodnikom przyznane zostanie to samo miejsce.
    Zasada ta, zwana ex aequo (wymawiaj: eks ekwo; łac. 'na równi, jednakowo') jest powszechnie stosowana w wielu dyscyplinach sportowych. Na turniejach tsunami zasada ta umożliwia ograniczanie liczby dogrywek.

 

23. Wystąpienia zawodników (zarówno pokazy, jak i walki) na Mistrzostwach Polski oceniają sędziowie, którzy ukończyli specjalny kurs sędziowski w Warszawie (w Honbu Dojo) i otrzymali licencje sędziego karate tsunami.

 

24. Występy zawodników ocenia Komisja Sędziowska złożona z 3 sędziów, siedzących na krzesłach poza planszą.

   Komisją tą kieruje jej przewodniczący, który zarządza wydawanie ocen.

   W przypadku występu zawodnika, z którym powiązany jest dany sędzia (np. jest jego instruktorem lub obaj ćwiczą w tym samym ośrodku), zastępuje go inny sędzia. Zasada ta nie odnosi się tylko do sędziego specjalnego.
    Występy zawodników na planszy reguluje sędzia planszowy, ingerując w razie potrzeby np. przy rozpoczęciu występu lub w starciach zawodników.
    Pracą wszystkich sędziów kieruje Sędzia Główny, który wymienia poszczególnych członków Komisji Sędziowskiej i przyjmuje oraz rozpatruje ewentualne skargi na ich pracę.

   W Otwartych Mistrzostwach Polski funkcję Sędziego Głównego pełnił będzie weteran tsunami oraz turniejów tsunami  shihan Tadeusz Ryniec 7 dan (Kutno). 
    W konkurencjach pokazowych sędziowie stosują skalę ocen od 0 do 6, zaś w konkurencjach walk – wydają werdykt poprzez wskazanie zwycięzcy.

          
25. Nagrody -  podobnie jak w innych dyscyplinach:
  • za zdobycie I, II, III miejsca w danej konkurencji wręczane są medale,
  • dyplomy z oznaczeniem zajętego miejsca dla każdego startującego.

26. Nagrody wręczane będą od razu trzem zawodnikom, ustawiającym się na specjalnym sportowym podium.

   W trakcie Mistrzostw Polski w części oficjalnej wręczane będą tylko medale, natomiast dyplomy - po zakończeniu części oficjalnej.

 

27. Po Mistrzostwach ogłaszana jest klasyfikacja poszczególnych ośrodków.

   Ustalana jest ona poprzez zsumowanie punktów za zajęte miejsca medalowe: złoty medal – 3 punkty, srebrny – 2 punkty i brązowy – 1 punkt. 

   W konkurencjach drużynowych: Yakusoku-kumite i Kata Tsunami Drużynowo do klasyfikacji drużyny ośrodka zaliczane są punkty zdobyte przez wszystkich członków drużyny, jednak w przypadku konkurencji Kata Tsunami Drużynowo z ograniczeniem do takiej liczby członków tej drużyny, która uzasadniona jest oficjalną interpretacją danej kata.
   W przypadku drużyny mieszanej - z różnych ośrodków w konkurencjach Yakusoku-kumite i Kata Tsunami Drużynowo każdy zawodnik z tej drużyny otrzymuje medal, a zdobyte przez niego punkty doliczane są do punktów jego macierzystego ośrodka.

 

28. Wszyscy uczestnicy obu imprez występują w stroju treningowym właściwym dla uprawianego przez nich stylu, z pasem o kolorze oznaczającym posiadany stopień wtajemniczenia i naszywkami używanymi w macierzystej organizacji.

   Zawodnik nie może startować z jakimikolwiek dodatkowymi przedmiotami, jak kolczyki, naszyjniki, brosze, metalowe spinki, okulary itp., które stwarzać mogą niebezpieczeństwo dla zdrowia.

 

29. Nad bezpieczeństwem uczestników czuwa lekarz turnieju kyoshi dr Maciej Misztal 5  dan (instruktor z Kutna, kardiolog i specjalista chorób wewnętrznych).

   Lekarz turnieju może w każdej chwili - na podstawie swojej oceny aktualnego stanu zdrowia zawodnika - nie dopuścić go do startu lub wycofać go ze startu. Decyzja lekarza jest w tym zakresie ostateczna i nie ma od niej odwołania, ponieważ zdrowie zawodników jest najważniejsze.

  Organizator turnieju może przeprowadzić test antydopingowy dowolnego zawodnika startującego w turnieju. Test ten przeprowadza lekarz turnieju w obecności sędziego głównego i w miarę możliwości w obecności kierownika drużyny zawodnika.

     

30. Uczestnicy imprez (zawodnicy i sędziowie) są ubezpieczeni od NNW przez organizatora –   Polską Federację Dalekowschodnich Sztuk i Sportów Walki.

 

31. Startujący zawodnicy muszą okazać sędziom oryginalny dokument (zaświadczenie lekarskie lub wpis w Książeczce sportowo-lekarskiej albo w Bunsho) potwierdzający aktualne badania lekarskie.

     

32.   Zawodnik może być zdyskwalifikowany przed lub w trakcie startu w turnieju w następujących przypadkach:

  • gdy nie posiada właściwego stroju lub zakłada albo w jakikolwiek inny sposób posiada dodatkowe przedmioty,
  • gdy przeprowadzony test antydopingowy wykazał wynik pozytywny albo gdy zawodnik odmawia poddania się takiemu testowi,
  • gdy nie stosuje się do poleceń sędziów,
  • gdy zachowuje się w sposób niesportowy, łamie zasady niniejszego Regulaminu albo gdy zachowuje się w sposób naruszający powszechnie przyjęte dobre obyczaje.

   Gdy zawodnik nie pojawia się na planszy pomimo trzykrotnego publicznego wywołania, wówczas to jego zachowanie uznaje się za wycofanie się z danego startu lub konkurencji.

   W konkurencjach walk: K1 FULL-CONTACT, LIGHT-CONTACT, SUMO-GRAPPLING, jeśli zawodnik dokonał lżejszego przewinienia, na przykład zachował się w sposób niesportowy lub nie zastosował się do poleceń sędziów, przykładowo zaatakował przeciwnika przed sygnałem 'Start!' ("zaczynać") lub po sygnale "Stop!" ("koniec") sędziego planszowego, wówczas podobnie jak w innych dyscyplinach sportowych sędzia planszowy - po porozumieniu z Komisją Sędziowską - karze go najpierw upomnieniem, a po powtórzeniu się podobnego zachowania dyskwalifikuje zawodnika.
   W przypadku ciężkiego przewinienia tego typu, wskazującego na umyślność działania zawodnika lub skutkującego wypadkiem, zostaje on zdyskwalifikowany natychmiast i bez wcześniejszego upomnienia.
   Po zdyskwalifikowaniu w danej walce zdyskwalifikowany zawodnik nie ma już prawa występować w tej konkurencji na tym turnieju.
   Zasada ta została wprowadzona w celu zapewnienia bezpieczeństwa dla życia i zdrowia startujących zawodników, a także powstrzymania ich przed złośliwym lub niekontrolowanym zachowaniem. 

   Od decyzji o dyskwalifikacji zawodnik ma prawo odwołać się (jednak tylko w obecności kierownika swojej drużyny) do sędziego głównego, który podejmuje w takiej sprawie ostateczną decyzję. W tej sprawie sędzia główny może zasięgnąć opinii innych sędziów, lekarza, kapelana lub prezesa Federacji.

   

33. Mistrzostwa prowadzi prezes Federacji soke Ryszard Murat 10 dan.

 

34. Mistrzostwa odbywają się według Harmonogramu, załączonego do niniejszego Regulaminu.

 

35. W trakcie ceremonii: otwarcia i zakończenia, dla ułatwienia orientacji obecni ustawieni będą tradycyjnie w rzędach – według stopni.

 

36.  W imprezach mogą brać udział przybyłe drużyny z Polski i zza granicy poszczególnych ośrodków tsunami, a także z zaproszonych ośrodków i organizacji różnych stylów.  

    
37. Za swoją drużynę i zachowanie się jej członków (także ustawienie się podczas ceremonii) odpowiada kierownik drużyny.

39. Opłata startowa dla zawodnika wynosi: 50 zł za start w jednej konkurencji, ale 100 zł za start w konkurencji K1 FULL-CONTACT KUMITE.
   Opłatę startową za danego zawodnika należy wpłacić na podane niżej konto lub opłacić na miejscu gotówką:

  
Tsunami Renmei, 04-852 Warszawa, ul. Patriotów 247,
numer konta: 17 2490 0005 0000 4500 5621 8556

   
40. Organizatorami Mistrzostw są :

  • Polska Federacja Dalekowschodnich Sztuk i Sportów Walki,
  • Federacja Karate Tsunami Renmei,
  • Honbu Dojo (Centralna Szkoła) Karate Tsunami,  

41. Wyżywienie uczestników Mistrzostw: zawodnicy i sędziowie mają zagwarantowany bezpłatnie obiad w stołówce szkolnej przy hali.

 

42. Miejsce Mistrzostw:   Hala sportowa OSiR, Warszawa Falenica, ul. Poezji 5.

 

43. Z Mistrzostw wykonany zostanie specjalistyczny film DVD. Relacje z imprez przygotują też środki masowego przekazu (gazety), zaś szczegółowe informacje przedstawiane będą na stronach internetowych. 

   

   Załączniki:



Użyte tu fotografie i teksty należą do właściciela tej strony.
Kopiowanie lub wykorzystywanie jakichkolwiek fotografii
lub fragmentów tekstu bez pisemnej zgody właściciela strony jest zabronione.
Naruszenie tych praw w razie ujawnienia grozi odpowiedzialnością cywilną i karną.
Odwiedzin:
1
 realizacja: =weBZet=  telefon/phone: [48] 22 615-71-46 e-mail:ryszard.murat@gmail.com